.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کتابت قرآن مجید با هنرمندی خوشنویسان ساروی

 شمال نیوز: 35 هنرمند خوشنویس ساروی با گردهم آمدن در کنار هم قرآن مجید را کتابت کردند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، صبح امروز با همت شهرداری و انجمن خوشنویسان مرکز مازندران 35 خوشنویس ساروی در محل عمارت شهرداری گردهم آمدند و کلام‌الله مجید را با خط خوش کتابت کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری با اشاره به اینکه با شکل‌گیری خانه هنرمندان در مرکز مازندران، شورای هنری شکل گرفت، اظهار داشت:  تمامی برنامه‌های فرهنگی به‌صورت خودجوش با همت شهرداری برگزار می‌شود.

ناصر معیل افزود: کتابت قرآن مجید به‌ پیشنهاد انجمن خوشنویسان و همکاری آستان قدس رضوی انجام می‌شود.

*تدوین نسخ خطی قرآن مجید

این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری ساری علاوه بر فعالیت‌های تعریف شده در چارچوب وظایف به مقوله فرهنگ اهمیت می‌دهد، تصریح کرد: تمامی نسخ خطی قرآن مجید با مشخصات نویسندگان به صورت کتابت تدوین و به چاپ می‌رسد.

معیل هنر را از نیازهای مردم دانست و ادامه داد: تمامی آثار هنرمندان خوشنویس پس از تذهیب به‌صورت نمایشگاهی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری افزود: شورای اسلامی شهر حامی رویکرد فرهنگی شهرداری ساری است.

*اجرای برنامه‌های فرهنگی نیاز جامعه است

علیرضا پاک‌بین هنرمند و خوشنویس مازندرانی با تاکید براینکه توجه به برنامه‌های فرهنگی و هنری از نیازهای جامعه محسوب می‌شود، اظهار داشت: جای برنامه‌های فرهنگی متنوع در مرکز استان خالی است.

پاک‌بین کتابت آیات، احادیث، و روایات قرآنی را در ماه مبارک رمضان سبب تقویت معنویت در بین هنرمندان دانست و ادامه داد: هنرمندان با بهره‌گیری از این فضای معنوی به تولید آثار هنری می‌پردازند.

وی با بیان اینکه معنویت ماه نزول قرآن در آثار هنرمندان نمودار است، تصریح کرد: بازدیدکنندگان از مشاهده اثر تاثیر می‌پذیرند.

این خوشنویس برتر کشوری توجه به امور فرهنگی و هنری را از نیازهای جامعه روبه توسعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر شهرداری در کنار متولیان امور فرهنگی به تعدد مراکز و برنامه‌های فرهنگی بپردازد بازهم کم است.

*تقویت معنوی جوانان با روی آوردن به هنر

مسئول انجمن خوشنویسان شهرستان ساری گفت: به پیشنهاد انجمن خوشنویسان شهرستان ساری و با حمایت شهرداری 35 نفر از خوشنویسان مطرح که در حد کشوری دارای مقام هستند به کتابت قرآن مجید روی آوردند.

حسن‌علی ایزدی با اشاره به اینکه رهبری تقویت معنوی جوانان و روی آوردن آنان به قرآن را مورد تاکید قرار دادند، گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان جوان‌ترین هنرمندان خوشنویس ساروی در کنار پیشکسوتان به کتابت قرآن مجید می‌پردازند.

وی به جایگاه هنر خوشنویسی در دین مبین اسلام اشاره کرد و ادامه داد: کتابت قرآن کریم با هنر جایگاه خوشنویسی را برجسته می‌کند.

ایزدی خاطرنشان کرد: کتابت قرآن کریم در این مراسم آثار بداهه نویسی است که اثر پس از جمع‌آوری تذهیب و با حمایت شهرداری و آستان قدس رضوی به صورت کتابت به چاپ می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بانک اطلاعاتی انجمن خوشنویسان ساروی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر 80 خوشنویس ممتاز و فوق ممتاز در ساری داریم که به فعالیت هنری می‌پردازند.

یکی دیگر از اساتید مطرح خوشنویسی کشور با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی گردهمایی هنرمندان را به وجود می‌آورد، گفت: علاوه بر خلق اثر فاخر تبادل نظر بین هنرمندان ایجاد می‌شود.

علی گنجی با بیان اینکه بازدید از نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در رشد و ترویج موضوعی موثر است، خاطرنشان کرد:برنامه‌های فرهنگی سازمان یافته نیست اینگونه مراسم و همایش‌ها در توسعه فعالیت‌های فرهنگی موثر است.

*فرهنگ و هنر اولویت پنجاهم کشور هم نیست

این هنرمند مطرح کشوری با اشاره به اینکه امور فرهنگی و هنری اولویت پنجاهم کشور هم نیست، افزود: حرکت‌های خودجوش می‌تواند سبب تعالی فرهنگ و هنر در کشور شود.

گنجی به پیشینه فرهنگی و هنری کشور در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: این هنر است که می‌تواند ما را در جهان زنده نگه دارد.

یکی دیگر از اساتید و پیشکسوت ساروی در هنر خوشنویسی نیز با اشاره به اینکه حدود 30 سال در کار خوشنویسی فعالیت‌ می‌کنم، گفت: برای نخستین بار شاهد اینگونه حرکت‌های فرهنگی در مرکز استان بودم.

*هنر خوشنویسی مقدس‌ترین رشته هنر اسلامی

عبدالرضا اتحاد با تاکید بر تدوام برنامه‌های فرهنگی در مازندران افزود: هنر خوشنویسی به عنوان مقدس‌ترین رشته هنر اسلامی در ساری از پتانسیل بالایی برخوردار است.

وی نقش دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و هنری را برای تعالی فعالیت‌های فرهنگی موثر دانست و ادامه داد: هرچه به فرهنگ و هنر توجه شود آن جامعه به توسعه می‌رسد.

اتحاد با اشاره به اینکه هنر خوشنویسی در بین جوانان مورد استقبال قرار گرفته است،خاطرنشان کرد: وقتی هنر با معنویت تلفیق شود روی تربیت فکری و پرورش روحی جوانان اثر گذار است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری نیز با اشاره به اینکه اینگونه مراسم برپایی محافل انس با قرآن است، گفت: هنرمندان پیشتازان عرصه فرهنگی و هنری همیشه دوشادوش مردم فهیم کشور در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرین هستند.

سیدمهدی سعیدی روز قدس را تجلی عظمت اسلام در بین مسلمانان دانست و ادامه داد: در این روز هنرمندان به کتابت قرآن کریم روی آوردند نشان می‌دهد با تاسی از کلام وحی هیچ ظلم و جوری در جامعه جایگاه ندارد.

*توجه دستگاه‌های اجرایی به تحقق شعار رهبری

وی برگزاری اینگونه محافل هنری و معنوی را منشا خیر در بین هنرمندان به خصوص جوانان دانست و افزود: در سالی که به اقتصاد و فرهنگ مزین شده است دستگاه‌های اجرایی مسئولیت دوچندانی نسبت به تحقق شعار رهبری در کشور دارند.

این مسئول، بیشتر شخصیت‌های سیاسی را ابتدا فرهنگی و بعد سیاسی دانست و گفت: هرجایی که عمق و عظمت برنامه‌های نظام اسلامی پیش می‌رود باید کار فرهنگی انجام شود.

وی افزود: هنر زمانی متجلی می‌شود که با دستان توانای هنرمندان به زیبایی تمام خلق و در معرض دید مردم قرار گیرد.
 در این مراسم از هنرمندان خوشنویس ساروی تجلیل شد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.